Thursday, December 19, 2013

Stress..







Bulan disember 2013..
bulan stress bagi aku..
orang sekeliling membuatkan aku rasa cepat naik marah..
orang sekeliling yang byk mengacau kehidupan dan kebahagian aku..
orang yang datang menghampiri aku..
berpura-pura baik dan di belakang aku mendajalkan aku..
dan ini  membuatkan aku rasa marah..
membuatkan aku stress..
stress..
dan stress..
dan akhirnya meletop..
meletop setelah setiap hari aku meyakinkan diri aku untuk bersabar..
bersabar..
bersabar..
bersabar..
akibat kemarahan yang tidak dapat dibendung lagi akhirnya ia membakar diri aku sendiri..
setelah memaksa diri menyimpan amarah di lubuk hati ini..
dan kesannya...
sangat memberi kesan kedalam diri ni..
sangat memberi kesan kedalam jiwa aku ni..

Jarang sangat aku nak marah..
Jarang sangat aku nak stress..
tapi kerana seorang manusia..
kerana dua orang manusia..
menjadikan aku hilang kesabaran..
hilang kewarasan..
hilang keprofesionalan aku..

Semoga aku lebih berhati-hati dlm kehidupan aku..
tindak tanduk aku..
semoga menjadi iktibar dan aku lebih muhasabah diri aku..
semoga tahun depan hidup ku lebih diwarnai dan diceriakan dengan suasana yang lebih produktif..
semoga aku menjadi insan cemerlang terbilang..
isteri solehah..
ibu yang cemerlang dalam mendidik keluarga mithali..
** boleh jadi azam tahun baru..



No comments:

Post a Comment